Benvinguts al blog del alumnes dels mòduls de comunicació de GES 2 de l'escola d'adults de Sant Feliu. Aquí podreu penjar els vostres treballs i llegir els dels vostres companys. També podreu participar comentant i rebent comentaris del que heu escrit. Trobareu enllaços a altres blogs que fem servir a l'escola. Recordeu que les activitats que pengeu al blog han d'estar escrites per vosaltres.

dimarts, 2 de juny del 2015

Sortida a Romanyà GES2 Tarda

Una de les coses que vam visitar va ser el domen de cova d'en Daina. Està situat a Romanyà, en ple massís de les Gavarres. Aquest dolmen neolític és una de les construccions d’aquesta tipologia més completes i ben conservades de tot Catalunya.

Es tracta d’un sepulcre que data dels anys 2700-2200 Ac i que presenta una estructura de galeria coberta formant una u, elaborada amb blocs de granit. En origen incorporava un túmul de forma entre circular i ovalada, del qual encara es conserven restes força visibles.
Aquest túmul inclou també un cromlec (estructura circular formada per blocs superposats, el més conegut dels quals és el d’Stonehenge, a Anglaterra), i en conjunt abasta uns 7,50 metres llargada per 1,70 metres d’ample.

Al segle XIX es van produir les primeres troballes del conjunt sepulcral, de mans de Pere Cama i Casas, que també s’encarregà de la restauració. D’entre les restes destaquen esquelets i dents (d’adults i d’infants), utensilis de sílex, fragments de ceràmica i ornaments (collarets i petites peces de pissarra i d’or).

Jordi Rodríguez

Mercè Rodoreda i Romanyà

Mercè Rodoreda l'any 1972 s'instalà en un dels nous xalets de la urbanització a prop del nucli de Romanyà. Desprès de retornar de l'exili. Aquí va acabar d'escriure la novel.la Mirall trencat publicada el 1974 on recull la vida de tres generacions de la familia imaginaria dels Valldaura. En aquest llibre apareixen parts del jardí del xalet El senyal Vell i també els boscos de Romanyà.
Quanta,quanta guerra va ser publicada el 1980 i també va ser escrita durant la seva estada a casa de la seva amiga Carme Manrubia a Romanyà. També el recull de Viatges i Flors.

Soukaina Aarab

La sortida que vam fer a Romanya amb l'Esperança i els companys de classe sobre la Mercè Rodoreda va ser molt educativa. Va ser tot nou per mi, ja que no coneixia res de tot el que ens va explicar la professora sobre el món Rodoreda, vivint a Romanya. Portaré a la meva filla i li ensenyaré el que vaig aprendre tot fent la ruta caminada per gaudir del meravellós entorn que ens dóna Romanyà.

Gràcies.

David Pugnau

SORTIDA A ROMANYÀ DE LA SELVA

Un grup d'alumnes i la professora varem anar de visita el dimarts passat a Romanyà. Era per qüestió relacionada em un treball de classe sobre l'escriptora Mercè Rodoreda. Varem arribar tots sobre les 6 de la tarda varem entrar al poblet que és molt petitó. Varem veure la plaça de l´església , després varem estar caminant fins trobar un pou molt ven situat vora la ruta que teníem que agafar per buscar la casa de la Rodoreda que volíem visitar. Allà al pou varem assentar-nos com varem poder amagats una mica del sol que queia molt potent i dolorós , casi insuportable . Allà la professora que es diu Esperança ens va estar explicant una mica la trajectòria de la Rodoreda.

Va dir detalls que jo ignorava , que era una dona autodidacta , que es va anar preparant tota sola per ser escriptora dons va anar només dos anys a col·legi , després va dir que s'havia casat amb un seu cosí molt més gran que ella que havia fet fortuna a Amèrica. Va tenir un fill que al haver-hi consanguinitat amb el seu marit el fill va tenir problemes mentals. Mercè Rodoreda es va separar i va viure una vida molt dura perquè va tenir d´exiliar-se a França , i després a Suïssa , dons escrivia als diaris i posava el seu pensament i la varen taxar de republicana . Amb la democràcia va tornar a Catalunya i es va instal·lar a Barcelona. Després no li va agradar el gran moviment de la ciutat i va venir a Romanyà de la Selva i va escriure MIRALL TRENCAT , que li va portar la fama. Va fer diners i es va fer una casa dons ella vivia a casa d´una amistat. En aquest poblet està enterrada i té molts seguidors i turistes que visiten la seva ruta literària , va ser molt interessant i varem oxigenar-nos passejant per el bosc.

Rosa Llorens

Dolmen de la Cova d'en Daina Romanyà

Va ser un agradable passeig, gairebé sense desnivells, des del nucli de Romanyà de la Selva. Es passa per Menhir de la Murtra, i seguint els senyals es passa per darrera el cementiri, on hi ha enterrada la Mercè Rodoreda. Després segueix el camí indicat cap el Dolmen de la Cova d'en Daina, situat al terme de Romanyà, en ple massís de les Gavarres, aquest dolmen neolític és una de les construccions d’aquesta tipologia més completes i ben conservades de tot Catalunya.

Eduard Arévalo

TARDA A ROMANYÀ

Tarda a Romanyà de la Selva amb els companys del GES, la veritat que ens va agradar molt primer per viure en directe tot el que havíem donat a classe de Mercè Rodoreda, i veure en primera persona on hi havia viscut els últims anys de la seva vida.

El dia era totalment de primavera solet però sense passar calor, la companyia el millor de tot, el poble petitó però preciós, en ser totalment tot de pedra tenia el seu encant, amb unes vistes espectaculars del Baix Empordà i el Gironès. La guia que vam tenir la veritat que s'ho va treballar molt per fer-ho molt entenedor i ben informats, vam quedar amb ganes de repetir en una altra ocasió.