Benvinguts al blog del alumnes dels mòduls de comunicació de GES 2 de l'escola d'adults de Sant Feliu. Aquí podreu penjar els vostres treballs i llegir els dels vostres companys. També podreu participar comentant i rebent comentaris del que heu escrit. Trobareu enllaços a altres blogs que fem servir a l'escola. Recordeu que les activitats que pengeu al blog han d'estar escrites per vosaltres.


dilluns, 24 de maig del 2021

Literatura catalana Pere Calders microrelat

 

File:Pere Calders usdesitjabonesfestes.jpg
http://en.wikipedia.org/wiki/File:Pere_Calders_usdesitjabonesfestes.jpg

Pere Calders. Si voleu saber de la seva vida i obra aquí trobareu informació:

Pere Calders és molt conegut pels seus contes que tenen un toc d'humor i ironia. Algun dels seus relats són microrelats, es a dir relats molt breus.


TASCA  

El que us proposo és que vosaltres escribiu també un microrelat i el publiqueu al blog amb l'etiqueta: Literatura catalana Pere Calders microrelat.A continuació us en poso 2 relats de Pere Calders de  mostra:

Nota biogràfica

Em dic Pere i dos cognoms més. Vaig néixer abans d’ahir i ja som demà passat. Ara només penso com passaré el cap de setmana.

L’hora en punt

 La mort es presentà quan no se l’esperava, i ell li digué que no li havia donat hora. —És que l’hora la dono jo —va respondre-li la mort. —No sempre, no sempre... —replicà ell—. Ara, per exemple, tinc l’agenda plena i a vós no us ve d’un dia. Però a mi sí. Telefoneu-me dimarts que ve, a quarts de cinc, i quedarem per una data. —És irregular, no puc fer-ho. Va contra els reglaments —digué la gran senyora. —Apa, bah! —es defensà ell, tot empenyent-la suaument cap a la porta—. Amb la feinada que teniu no em direu pas que depeneu d’un difunt puntual. En canvi, jo tinc compromisos inajornables. I la mort se’n va anar amb la calavera entre les cames, sense saber-se’n avenir. No li havia passat mai.

Microrelats GES2

Injustícia

    És la història de l'hipocresia i ironia. Del que tot ho té i vol més, el que no té res i ho desitja tot. És com dir que el ric vol tenir més diners i no sap en què gastar-ho, el cec que vol veure, al sort que vol escoltar o el pobre que vol un matalàs per fer dormir el seu fill. La hipocresia de tenir-ho tot i voler més i la ironia de voler i no poder. Christian Hernández


La Caiguda

 Un dia vaig caure davant de molta gent i totes les mirades queien sobre mi. La vergonya es va apoderar de mi. Vaig riure per no plorar de la vergonya que estava passant en aquells moments.    Hawa

                                              Un Debatmm

Un debat amb tu mateix acabes fent el mateix. T'estalvies el temps i les discussións perquè sempre fas el que havias pensat al principi.   Chadia Time.


                                                                          Els Cadells

Una familia va tenir un gos embarassat a punt de donar a llum. Els cadells van neixèr i el gos va morir. Els cadells van quedar-se orfes perquè la familia volien més al gos, peró els cadells van carregar amb la culpa i els van deixar sols alo carrer.     Carlos M.


                                                                          La Ballarina

L'Eva era una noia que li encantava ballar. Era al carrer, a classe o a casa i es posava a fer balls. Passaran quaranta anys, i seguirà ballant.    Fatu S.

LA NOVELA

Hi han noveles que aun sense ser largues no aconsegueixen començar de veritat fins el capítol 50 o 60 pero no es el cas del clon. HATU

                                                        Una nova vida

He saludat a un home que em semblava que em saludadava. Pero resulta que saludava a una noi que estava al meu darrere. Per evitar la vergonya he seguit amb la mà alçada i ha vingut un taxi, aue m´ha dut a l´aeroport. Soukayna B


                                                                3:00am

3:00am em desperto inconscientment,veig tot  diferent idees i paranoias em passen pel cap sense saber que es. El l`insomni m'envaeix, cada dia per la matinada, i així cada matinada a les 3:00am, malsons en els pensaments.Tot és fosc i sinistre.       Jose Carlos Diaz

                                                        el somni de david

Avui he somiat que em deeia David i que vivía una vida totalment diferent a la meva, ignorava el fet que i si aquest tal David és el que somia que sóc jo.Joao Pedro

8 anys 

És l' hora de dinar i parem taula. Fa bon dia, sembla que deixara de ploure després de una setmana que ha canviat de color els carrers. Amb els plats a taula una sensació de buit es pot sentir a la sala d'estar i una veu forta diu : desperta! una clau sona, toca aixecar-se a esmorçar , una día més plou i no ho sento, pensant en que encara em queden 8 anys per sortir d'aquí. Mentrestant somiare en aquell dinar que mai arriba. Oscar Rodriguez Alba. 


L'avi

 Estic a la consulta del metge i escolto a un aví  que parla amb l'igermera. Bon dia vinc a posarme l'injecció o vacuna . Quina ? La que vulgui no conec cap.La que no en posi de color verd.

Montse Urra.

Els "cigroners"

Un dia, dinant amb la meva neboda, vaig veure que s'estava estudiant els cigrons que tenia al plat. 

Tot seguit li vaig dir: "què els hi tobes a aquests cigrons, Laia?" 

I ella em va dir: "Ai tieta, jo no entenc com aconsegueixen fer tots els cigrons iguals, quina paciència que tenen els cigroners." (referint-se als homes que suposadament feien els cigrons):

Amb un gran esforç per no riure, li vaig haver d'explicar que els cigrons eren llegums i no una pasta que algú moldejava fins aconseguir aquesta forma. 

Aroa López.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada