Benvinguts al blog del alumnes dels mòduls de comunicació de GES 2 de l'escola d'adults de Sant Feliu. Aquí podreu penjar els vostres treballs i llegir els dels vostres companys. També podreu participar comentant i rebent comentaris del que heu escrit. Trobareu enllaços a altres blogs que fem servir a l'escola. Recordeu que les activitats que pengeu al blog han d'estar escrites per vosaltres.


dimarts, 26 de gener del 2021

La vie est belle de Lancôme.

LA VIE EST BELLLE DE LANCÔME

  1. Fixa't en quins són els colors més utilitzats de l'anunci i també en el producte que anuncien. Quin és el decorat? Per què creus que l'han triat? Justifica les teves respostes.

El producte anunciat és el perfum "La Vie Est Belle" de Lancôme. 

Principalment hi destaquen molts objectes brillants en el decorat. També hi apareixen tons foscos i púrpures en el fons dels escenaris i paisatges. 

Apareix un escenari molt luxós, amb un gran nombre d'objectes brillants. Crec que aquest decorat ha estat triat  amb la  intenció de donar un toc d'esplendor al perfum i a  l'anunci. I d'una manera o altra fer entendre que és un perfum destinat per a gent amb glamur. També fa que t'oblidis del món real i t'endinsis al mòn ideal o superficial. 

2. Quina és la música que sona al teu anunci? Quin tipus de música és? És una música coneguda o creada per a l'anunci? Té un paper o fa de fons doncs?

La cançó que sona és "Beautiful Days, va ser publicada l'any 2003 i és de Venus, un grup de Rock belga. No va ser creada exclusivament per l'anunci, però la majoria de gent la relaciona directament amb Lancôme, sense conèixer el nom del grup creador. 

3. A quin sector de la societat va destinat l'anunci? 

Aquest anunci està destinat a un públic amb una alta classe social: advocats, grans empresaris,etc. Ja que el producte suposa un preu una mica elevat.

4. Busca la identificació amb el jo real o amb el jo ideal? Justifica la teva resposta.

En la meva opinió, volen donar la impressió d'un món molt perfeccionista.

La gent va molt mudada, tothom qui apareix és prim i amb un aspecte atractiu. Igual que el decorat de les sales, que és molt luxós. 

 Fan que et paris a comparar el teu nivell de vida o el teu aspecte físic amb el de la gent que apareix a l'anunci. I òbviament, no tothom es pot permetre dedicar-se tant de temps o invertir diners en un mateix.

Per exemple; la protagonista és la model i actriu Júlia Roberts. Porta un preciós vestit blanc llarg fins als peus, el cabell castany que li arriba fins a mitja esquena, deixat anar amb unes ones i un maquillatge sútil però elegant. I és que gairebé cap dona (de les espectadores) va així al seu dia a dia, ni en ocasions especials.

I és molt poc probable que haguessin posat de protagonista una dona amb més massa corporal o amb un aspecte menys atractiu. En la majoria de casos, el publicista, busca noies primes, amb la cara fineta... Però per sort, en els darrers anys, moltes empreses estan incorporant a les seves campanyes publicitàries noies amb cossos completament diferents i de tota mena.

5. Són reals les imatges que presenta l'anunci o estan manipulades? Quins estereotips presenta l'anunci?

Suposo que les imatges han estat retocades perquè el fons de les sales es vegi més fosc, per les cordes brillants que porten els personatges lligades als canells, que suposo que s'han realitzat amb algun programa informàtic. 

Tal i com he dit a l'anterior pregunta; volen donar una imatge molt ideal de la dona, ja que totes les que apareixen a l'anunci són molt guapes i van molt elegants.

També m'he fixat que totes les dones que enfoquen tenen acompanyant, i quina casualitat que en tots els casos l'acompanyant és un home, excepte Júlia Roberts, que va sola en tot moment.

6. Hi ha un eslògan i un logotip al teu anunci? En quin moment surten? 

En quin idioma estan l'eslògan i l'anunci?

Al principi del anunci apareix un escrit que diu: "En un mundo lleno de dictados y convencionalismos, ¿podría existir otro camino?". I està escrit en castellà

I a l'acabar; apareix la frase "La vie est belle" i el logotip de Lancôme, que aquesta vegada ho escriuen en francès.

7. Descriu la història del teu anunci i explica quin tipus de plantejament té. 

A l'inici de l'anunci apareix la frase "En un mundo lleno de dictados y convencionalismos, ¿podría existir otro camino?", sobre un fons fosc i on es pot apreciar una làmpara amb pedretes brillants. 

Llavors mostren el paisatge de París, a la nit, amb un munt de llums que il·luminen la capital francesa.

Més tard, es veu un grup de gent a una sala, fent algun tipus de celebració i, entre ells, apareix la gran Júlia Roberts, amb un elegant vestit blanc que li arriba fins als peus. Tots se la queden mirant. 

La protagonista es va acostant cap a un mirall i, quan es mira, apareixen un tipus de cordes o filferros molt brillants que lliguen a la gent per la part del canell; com si fossin titelles. Ella es gira i se'ls queda mirant amb cara de confusió. Quan es torna a girar de nou per mirar-se al mirall se n'adona de que ella també duu les mateixes cordes que els altres. S'observa els canells i d'una passada de mà per cadascun d'ells, es desfà de les cordes. 

 Se'n va cap a unes escales blanques i, de nou, tots se la miren. Un cop és a dalt de les escales, somriu i apareix la frase "La vie est belle" que la diu també una dona.

Per últim mostren el perfum, que també està embolicat per les mateixes cordes brillants i de sobte, comença a girar per si sol amb l'objectiu de desfer-se del que l'impedeix "ser lliure". 

Jo crec que el plantejament d'aquest anunci és fer entendre a la gent que si tu vols, pots. Que et desfacis de tot allò que t'impedeix progressar en la vida, ja que ser el que un vulgui només depèn d'un mateix, gairebé en tots els casos. 

8. Que ens promet l'anunci que ens donarà aquell producte si el comprem?

Per una part, considero que volen donar-te la sensació que si portes aquest perfum sorprendràs a tothom com ho fa Júlia Roberts. 

I per una altra banda: asseguren indirectament que amb aquest perfum seràs una dona lliure i valenta.(Dic dona perquè està destinat principalment al sexe femení). 

9. Quins beneficis racionals i emocionals promet?

En quant a beneficis racionals no en mostra cap, almenys directament. Suposo que volen fer entendre a l'espectador que aquest perfum olora molt bé, per la persona que el porta (Júlia) i la situació en la qual el porta.

I emocionals, jo diria el mateix que en l'exercici anterior: suposadament amb aquest perfum impressionaràs a tothom com ho fa l'actriu protagonista i et consideraran una dona lliure i valenta per portar-lo.

10. Quin creus que és el preu real del producte del teu anunci? Creus que el producte porta una càrrega irracional?

Després d'haver buscat per internet en diferents pàgines, el pots trobar per uns setanta euros aproximadament, l'ampolla de cent mil·lilitres. 

Crec que efectivament el producte porta una càrrega irracional i és pel nom de la marca, ja que és considerada una de les millors marques de productes cosmètics i de perfums. 

Aquest problema sempre serà present si el consumidor segueix assumint aquests preus i comprant els productes, ja que així és la llei de l'oferta i la demanda.

 


4 comentaris: