Benvinguts al blog del alumnes dels mòduls de comunicació de GES 2 de l'escola d'adults de Sant Feliu. Aquí podreu penjar els vostres treballs i llegir els dels vostres companys. També podreu participar comentant i rebent comentaris del que heu escrit. Trobareu enllaços a altres blogs que fem servir a l'escola. Recordeu que les activitats que pengeu al blog han d'estar escrites per vosaltres.


dimecres, 1 d’abril del 2020

Mamita Juana

Era la meva besàvia. Vivia en un poble molt petit, als afores d'una ciutat a Hondures. Tota la família  li deia "Mamita". La recordo com una de les persones més amables que he conegut. Sempre tenia un somriure i bones paraules per als altres.

El seu caminar era molt lent, i la seva veu trencadissa, semblava cansada però, mai va dir no, a jugar amb fang, a la cuina o explicar-te una de les seves meravelloses històries. M'agradava mirar-la, tenia la pell molt fina i encara que tenia moltes arrugues, era molt suau. Dels seus cabells de cotó, com jo li deia, penjaven quatre rínxols comptats. Els seus llavis estaven tan fins i envellits... I encara així no deixaven de somriure. Els seus ulls eren molt bonics, una mica decaiguts pel pes dels anys, però no vençuts, sempre amables. Moltes vegades li vaig preguntar pels seus ulls blaus, ningú en la família els tenia d'aquest color. Ella deia que li passava a tota la gent quan es feia molt gran i que a mi, segurament, també em passaria. Responia a totes les meves preguntes i si alguna cosa se li escapava, s'inventava una divertida resposta. Era l'anciana més bonica de totes, molt baixeta i prima, també pels anys. Portava sempre davantals de colors que ella cosia i també unes arracades que no recordo molt bé, però sé que li agradaven molt.

Va morir fa tres anys, el dia del meu aniversari, a l'edat de cent dos anys. Per a la nostra fortuna va viure molts anys, crec que perquè tenia moltíssim a oferir.

Una descripció excel·lent. M'ha recordat que el meu avi tenia els ulls blaus i a mi quan era petita em deia que era perquè cada matí es rentava molt bé la cara. Que sí jo feia el mateix també els tindria blaus!😄

5 comentaris:

  1. M'ha agradat molt dona la sensació com si la pugués veure es nota que la vas estimar molt

    ResponElimina
  2. Molt bon relat m'agradat molt, la descriu tal qual era ella.

    ResponElimina
  3. Oh nena!! quina besàvia més guapa tenías, vas ser molt afortunada al tenir una dona d'aquest calibra a la teva vida!! El relat que més m'agradat!

    ResponElimina
  4. M'ha agradat molt em recorda a la meva àvia.

    ResponElimina
  5. Dania m'encanta com descrius la teva besàvia, que important són les iaies a les nostres vides, jo en trobo a faltar molt a la meva.

    ResponElimina